جان باختن نخبه کنکوری دارای معلولیت مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی(۱۵اردیبهشت۱۴۰۳) فعالیت بیش از ۱۷۰ معلم دارای معلولیت در مدارس خراسان رضوی سامانه مشخصات دانشجویان دارای معلولیت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال است واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی
سرخط خبرها

معلولان آسیب نخاعی خراسان رضوی کمک هزینه درمانی ماهانه دریافت خواهند کرد

  • کد خبر: ۱۸۱۲۳۲
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
معلولان آسیب نخاعی خراسان رضوی کمک هزینه درمانی ماهانه دریافت خواهند کرد
معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌ رضوی از پرداخت ماهانه حق پرستاری و خدمات درمانی ویژه معلولان آسیب نخاعی خبر داد.

حمیدرضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: تمامی افراد معلول ضایعه نخاعی که در بهزیستی تشکیل پرونده داده‌اند از حق پرستاری به‌صورت ماهیانه برخوردار می‌شوند. حق پرستاری خانواده‌محور برای بیش از هزار نفر در چند روز اخیر برقرار شده است. تعداد ۶۳هزار فرد معلول پیش از این از مستمری ماهیانه برخوردار می‌شدند که این آمار در حال‌حاضر به بیش از ۹۲هزارنفر افزایش یافته است.  

وی ادامه داد: تعداد افراد برخوردار از حق پرستاری خانواده‌محور ۲هزار نفر بوده که به بیش از ۴هزار و ۶۵۰نفر افزایش پیدا کرده است و بیش از ۲هزار و ۵۰۰نفر از حق پرستاری ضایعه نخاعی بهره‌مند می‌شوند که مبلغ حق پرستاری از یک میلیون و ۵۰۰هزارتومان ماهیانه به ۲میلیون و ۱۰۰هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

علیزاده اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۳میلیاردو ۹۰۰میلیون تومان برای ۸۳۵فرد معلول دریافت کننده اندام‌های مصنوعی پرداخت شده است. باتوجه به اهمیت استفاده از وسایل کمکی و اندام‌های مصنوعی افراد معلول در پیشگیری از تشدید معلولیت و نیز نقش این وسایل در بازگشت توانایی افراد برای انجام فعالیت‌های فردی و اجتماعی، سازمان بهزیستی بودجه قابل توجهی برای خدمات ارتز پروتز اختصاص داده است. به منظور استفاده توانخواهان در سطح استان با ۱۰ کلینیک ارتوپدی خصوصی فنی و جمعیت هلال احمر خراسان‌رضوی تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده و سقف استفاده از این خدمت برای هر فرد در سال، طبق آخرین دستورالعمل ۳۰میلیون تومان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->